Varför så mycket skitsnack?


  På mitt sommarjobb inom hemtjänsten är det en jäkla massa skitsnack om annan personal och om brukare.. HELA tiden, vid varenda rast. Blir så trött. Måste du/ni trycka ner på andra människor bara för att själva verka så bra? Speciellt en tjej, så fort hon öppnar munnen är det nästan alltid något nervärderande om nån annan ur personalen eller brukare. Idag började hon prata om mig.. Tystnade fort när hon märkte att jag var bakom henne. "Oj, förlåt. Det var inte meningen." Haha! Visst tjejen. Håll käften istället. Nu när du inte har något att shysst att säga. Det är väl för många tjejer på samma ställe, eller? Skönt att det finns några killar som också jobbar i allafall.
 
Och jag är för feg för att säga ifrån...
  
Snart bara tre veckor innan skolan börjar igen. Kul att köra igång igen - tror jag iaf. Bara det att sommaren gå så himlans fort. Är kanske för att jag jobbar nästan hela.


Imorgon kommer första lönen : ) Väldigt på tiden för på mitt konto är det inte många kronor kvar.


Disken nästa var det nu ja...


Kommentarer
Postat av: M

usch vad jobbigt med skitsnack! har några som håller på så på mitt jobb oxå, men inte så mycket. de säger "alltså jag gillar in o snacka skit, men..." o så börjar de o mala på i minst 10 minuter.

2007-07-27 @ 08:32:15
URL: http://rosadamen.blogg.se
Postat av: Angelica

Känner så väl igen det där. Det blir bara så dåligt stämning i gruppen av sånt. Bättre att försöka säga det direkt till personen istället och vara rak och ärlig. Om alla gjorde så så skulle det vara mycket bättre arbetsplatser vi va på. /A

2007-08-03 @ 13:47:24
URL: http://angelica86nilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0